بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی ، استفاده از پلت فرم های شبکه های اجتماعی و وبسایت ها برای تبلیغ و ترویج محصول یا خدمات می باشد. وقتی هر کس حداقل در یک رسانه حضور فعال دارد، چرا از این ظرفیت برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده نکنید؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی ، استفاده از پلت فرم های شبکه های اجتماعی و وبسایت ها برای تبلیغ و ترویج محصول یا خدمات می باشد. چند نفر را می‌شناسید که هیچ شبکه اجتماعی نداشته باشند؟ حتی اگر با فضای مجازی خصومت داشته باشند، بالاخره از یکی از شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام یا تلگرام استفاده می‌کنند.
وقتی هر کس حداقل در یک رسانه حضور فعال دارد و روز به روز استفاده از این شبکه‌ها بیشتر می‌شود، چرا از این ظرفیت برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده نکنید؟

بله، از رسانه‌های اجتماعی می‌توانید برای برای رشد بیشتر کسب و کارتان استفاده کنید. این یعنی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی!

کدام پلتفرم اجتماعی مناسب است؟

تمام پلت فرم های شبکه های اجتماعی نمی توانند برای کسب و کار شما مناسب باشد! شبکه های اجتماعی می توانند منبع عظیمی از فرصتهای دیده شدن و گسترش یافتن کسب و کارها باشند تا بتوانند برند خود را به صورت آنلاین به جمع زیادی از مخاطبان معرفی کنند. اما این نمی تواند به این معنی باشد که شما باید الزاما در تمام شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید.

با توجه به تنوع و گستردگی شبکه های اجتماعی و با علم به اینکه هرکدامشان شرایط و ویژگیهای مخصوص به خودشان را دارند و طیف خاصی از اجتماع را در برمی گیرند، شما می توانید با کمی مطالعه و تحقیق راجع به انواع پلت فرم های شبکه های اجتماعی، بهترین و مناسب ترین گزینه ها با شرایط کسب و کار خود را برای حضورتان در این عرصه انتخاب کنید تا بتوانید در کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه شاهد بیشترین بازدهی در کسب و کار خود باشید. اکثر پلت فرم های رسانه های اجتماعی دارای ابزارهای تحلیل داده ها هستند. بطوریکه شرکت ها را قادر می سازد پیشرفت، موفقیت و تعامل با کمپین های تبلیغاتی را پیگیری کنند .

برای دریافت مشاوره بیشتر در خصوص خدمات بازاریابی شبکه های اجتماعی می توانید همین حالا با کارشناسان آرنی وب تماس بگیرید.

چرا کسب و کارم باید در شبکه‌های اجتماعی باشد؟

می‌دانید که سوشال مدیا بیشترین روند رشد را در تاریخ داشته است؟ حتی از روند رشد استفاده از اینترنت هم بیشتر! خیلی‌ها بیشتر زمان خود را در این شبکه‌ها می‌گذرانند، وارد شدنشان با خودشان است و خارج شدنشان با خدا!
خود شما چند ساعت از زمان خود را در این شبکه‌ها می‌گذرانید؟ در چند تا از این برنامه‌ها عضو هستید؟ چند بار در روز اینستاگرام، تلگرام یا برنامه‌های دیگر خود را چک می‌کنید؟

واقعیت این است که این رسانه‌ها وسیله‌ای برای برقراری ارتباط هستند و حالا بخش زیادی از زندگیمان شده‌اند. یک کسب و کار هم برای اینکه بتواند با مخاطبانش ارتباط برقرار کند و فرآیند بازاریابی خود را بهتر پیش ببرد، باید جایی باشد که کاربرانش آنجا هستند. به همین دلیل حضور کسب و کارها در شبکه‌های اجتماعی اهمیت زیادی دارد. ولی هر برندی باید با توجه به نوع بیزینس خود و مخاطبان هدف، پلتفرم مناسب خود را انتخاب کند.
پر طرفدارترین رسانه‌های اجتماعی مه این روزها زیاد استفاده می‌شوند اینستاگرام، تلگرام، توییتر و یوتیوب هستند.

به عنوان یک بیزینس می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی:

• با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید
• نیازهایشان را بشناسید
• برند خود را بسازید
• ترافیک سایت خود را افزایش دهید
• سرنخ بدست آورید و نرخ تبدیل را افزایش دهید
• فروش خود را زیاد کنید
• نظرات و مشکلات مخاطبان خود را بشنوید

مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی

به طور حتم هر وسیله و ابزار و یا هر شرایطی داری مزایا و محدودیت هایی است و نمی توان انتظار ایده آل بودن و بی عیب و نقص بودن آنها را داشت. به همین دلیل در اینجا به توضیح مختصری از مزایا و محدودیت های بازاریابی شبکه های اجتماعی می پردازیم.

هزینه:

در مقایسه با سایر شکلهای بازاریابی، تبلیغات در شبکه های اجتماعی رایگان می باشند یا هزینه ی بسیار کمتری دارند. زیرا، ایجاد یک حساب کاربری، ارسال پیام و اشتراک گذاری انواع پست ها، رایگان می باشد.به همین خاطر توانسته اند افراد بسیار زیادی را شیفته خود نمایند.

جذب مخاطب:

شبکه های اجتماعی به کسب و کارها اجازه می دهد تا مخاطبان هدف را جذب و روابط تعاملی با مشتریان را توسعه دهند.

محدودیت های بازاریابی شبکه های اجتماعی

زمان:

مشکل اصلی بازاریابی شبکه های اجتماعی این است که می تواند به طور باور نکردنی وقت گیر باشد. کمپین های بازاریابی شبکه های اجتماعی ، امور ضربتی نیستند. آنها باید در طول زمان پرورش داده شوند. با صرف و وقت و حوصله و بکارگیری انواع ترفندهای جالب، به جذب اعتماد مخاطبان در طول زمان بپردازند.

در حالیکه کسب و کارهای بزرگ مانند دل، مایکروسافت و HP از این نوع بازاریابی به طور موثر استفاده می کنند، ولیکن دارای انواع بودجه های بازاریابی نیز هستند که به آنها اجازه می دهد تعدادی از کارکنان را برای انجام و مدیریت کمپین های بازاریابی شبکه های اجتماعی اختصاص دهند، امکانی که بسیاری از شرکت های کوچک ندارند.

تبلیغات مستقیم در رسانه های اجتماعی جواب نمی دهند. کسب و کارها با استفاده از شبکه های اجتماعی می خواهند به فروش محصولات یا خدمات خود بپردازند. اما همانطور که تبلیغات آشکار و پر سر و صدا و زیاده از اندازه در رسانه های اجتماعی در اغلب موارد مخاطبان مورد نظر خود را نسبت به خود بی اعتنا و بی انگیزه می کند یا حتی آنها را از اجتماع خاصی که در حال تلاش برای نفوذ به آن هستند، دور کرده اند.

کسب و کار ها باید از فرم های ظریف تر و مناسب تر تبلیغ در رسانه های اجتماعی استفاده کنند. برای استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی به طور موثر، کسب و کارها باید به عنوان اعضای جامعه رسانه های اجتماعی در نظر گرفته شوند، که مایل به تعامل با سایر اعضا می باشند.

ریسک:

با توجه به ماهیت جامعه شبکه های اجتماعی، کسب و کارها باید از خطرات آگاه باشند. یک پیام منفی توسط یک مشتری، کارکنان سابق یا رقیب (خواه درست یا غلط) می تواند به طور جدی به شهرت یک کسب و کار آسیب برساند. حتی یک پست بی ضرر می تواند به یک فاجعه روابط عمومی تبدیل شود.

برای مثال، در سال ۲۰۱۲ مک دونالد تلاش کرد تا با ارسال یک توییت تحت برچسب “#McDStories” (داستانهای مک دونالد) با مشتریان خود از طریق جامعه شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کند. مشتریان نیز با ارسال داستان های ترسناک مانند پیدا کردن ناخن در همبرگر یا بستری شدن برای مسمومیت غذایی پس از خوردن مک دونالد به این توییت پاسخ دادند. پس برای استفاده از این شبکه های اجتماعی به این نکات نیز باید توجه و دقت فراوان داشت.

با این حال، بازاریابی شبکه های اجتماعی نوعی بازاریابی است که بسیاری از شرکت های کوچک می توانند از آن بهره مند شوند، اگر فقط برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد افکار و دیدگاه های مشتریان درباره برند و خدماتشان باشد و همچنین معرفی و ارائه محصولات و خدماتشان به آنان. به طور کلی اهداف اصلی بازاریابی شبکه های اجتماعی عبارتند از ایجاد یک پایگاه مشتری در کسب و کار و ایجاد شهرت و اعتبار شرکت.

دیگر خدمات آرنی وب

بازاریابی شبکه های اجتماعی ابزاری در مسیر دیجیتال مارکتینگ

فراموش نکنید که تنها شبکه های اجتماعی را پلت فرم بازاریابی برای کسب و کار خود قرار ندهید.بلکه بازاریابی شبکه های اجتماعی را به عنوان ابزار گسترش کسب و کار خود در فضای آنلاین انتخاب کنید. باید به موضوع بازاریابی شبکه های اجتماعی در تصویر بزرگتری به نام دیجیتال مارکتینگ نگاه کرد. برای بهتر دیده شدن کسب و کارتان رعایت چند مورد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:
سایت شما باید از طراحی مناسبی برخوردار باشد. در ارتباط با موتورهای جستجو، بهینه باشد. با استفاده مناسب از کلمات کلیدی مهم در محتوای آنها رتبه و جایگاه مناسبی برای شما ایجاد کند.

در صورتیکه پرسشی در رابطه با روند کاری دیجیتال مارکتینگ دارید، می توانید همین الان با کارشناسان آرنی وب تماس بگیرید تا در یک جلسه به صورت رایگان به شما مشاوره های لازم در این زمینه داده شود.

آرنی وب با بهره گیری از کارشناسان خبره خود می تواند علاوه بر اینکه تمامی امور دیجیتال یک کسب و کار را با برنامه ریزی دقیق به پیش ببرد، به صورت جداگانه نیز در زمینه مدیریت عملکردهای کسب و کار در شبکه های اجتماعی نیز اقدام کند. پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی مختصر با شبکه های اجتماعی و تاثیر آنها در موفقیت کسب و کارها مطالب کوتاهی را که در زیر آمده اند مطالعه بفرمایید.