چرا باید وب سایت داشته باشیم؟
چرا باید وب سایت داشته باشیم؟

چرا باید وب سایت داشته باشیم؟ اولین دلیلی که شرکت و بیزینس شما نیاز به وب سایت دارد، حتی اگر کمتر از 5 کارمند در آن مشغول به کار هستند این است چه جاي دیگري می توان اینهمه مشتري بالقوه در زمانی بسیار کوتاه پیدا کرد؟ براي مثال در تحقیقات به عمل آمده، کانادایی ها حدود 36.3 ساعت از ماه را صرف جستجو و در اینترنت می کنند (روزي کمی بیش از یک ساعت) و این عدد در میان کاربران آمریکایی حدود 35.2 ساعت است.

احتمالا برخی افراد این سوالات را از خود می پرسند:

چرا باید یک وب سایت داشته باشم یا طراحی کنم؟

مزایاي داشتن وب سایت چیست؟

طراحی سایت چه کمکی می تواند به من بکند؟

و سوالاتی از این دست که نیاز به پاسخی دقیق و شفاف دارد.

 امسال 30 سال شد که اولین صفحه وب سایت وارد دنیاي آنلاین گشت.

باور این موضوع مشکل است دنیاي اینترنت از آن سال به بعد به شکل عجیبی در حال رشد بوده است. به نظر می رسد این رشد تا ابد ادامه پیدا خواهد کرد. بیش از یک میلیار دامنه ثبت شده، گواهی بر این رشد فزاینده است.

البته واقعیت دیگري نیز وجود دارد و آن این است که از میلیون ها وب سایت و دامنه ثبت شده تنها حدود یک چهارم آن ها به معناي واقعی فعال هستند. باقی آنها دامنه هاي “پارك شده” محسوب می شوند که فعالیتی ندارند. در میان این 250 میلیون وب سایت فعال، تنها تعداد محدودي ترافیک و بازدید روزانه دریافت می کنند.

بنابراین فضاي رقابت همچنان براي وب سایت هاي جدید که به دنبال فعالیت در اینترنت هستند به شکل قابل قبولی وجود دارد. بسیاري از مشاغل کوچک هنوز از فضاي اینترنت براي توسعه کسب وکار خود استفاده نمی کنند. در واقع طبق تحقیقاتی که در آمریکا انجام شده 49% مشاغل کوچک اصلا وب سایت ندارند.

این آمار مطمئنا در ایران بسیار بیشتر از این می باشد.

اولین دلیلی که شرکت نیاز به وب سایت دارد این است که کجا می توان اینهمه مشتري پیدا کرد؟ طبق نتایج تحقیقات، کانادایی ها حدود 36.3 ساعت از ماه را صرف جستجو و در اینترنت می کنند. این عدد در میان کاربران آمریکایی حدود 35.2 ساعت است.

جالب است بدانید هرچند آمار دقیقی در دست نیست اما این اعداد و ارقام در ایران بسیار بالاتر است. در برخی از بررسیها میانگین حضور کاربران ایرانی در فضاي مجازي بین 5 تا 9 ساعت تخمین زده شده است. این آمار بسیار بالا به نظر می رسد. بیش از 40 میلیون کاربر اینترنت در ایران وجود دارد که عدد بسیار بالایی محسوب می شود.

بنابراین دنیاي مجازي بدلیل ویژگی هایی که دارد پتانسیل بسیاربالایی جهت بازاریابی در خود نهفته است. به عقیده اکثر کارشناسان، فضاي مجازي بزرگترین بستر براي افزایش فروش و بازاریابی در طول تاریخ بشر محسوب می شود.

تمام اینها تنها گو شه اي از قدرت و وسعت فضاي مجازي را به تصویر می کشد. اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید و همچنان از خود می پرسید فایده داشتن سایت چیست؟ این 6 دلیل واضح براي این کار بخوبی فکر کنید.

امروزه مردم بجاي دفترچه تلفن از اینترنت استفاده می کنند

واقعیت این است که امروزه مردم بیشترین و مهم ترین اطلاعات مورد نیاز خود را از اینترنت می یابند. مشتریان بالقوه از گوشی هاي موبایل و جستجو در اینترنت تصمیم می گیرند که نزد کدام پزشک یا کلینیک بروند. از خدمات کدام شرکت خدماتی استفاده کنند. کالاي مورد نظر خود را از کجا وچگونه تهیه کنند. طبق تمام اصول و روش هاي بازاریابی، نادیده گرفتن چنین پتانسیل عظیمی بسیار اشتباه خواهد بود.

طراحی یک وب سایت به کسب و کار شما اعتبار زیادي می بخشد

مردم انتظار دارند مشاغل و بیزینس هاي مختلف، یک وب سایت مختص خود داشته باشند. مانند گذشته که انتظار داشتند هر کسب و کاري داراي آدرسی واقعی براي مراجعه حضوري باشد. وب سایت شما در واقع همان دفتر کار یا فروشگاه شما در دنیاي اینترنت است که آدرس مخصوص به خود دارد.

حقیقت این است که امروزه نداشتن وب سایت سوالات زیادي را در ذهن کاربران ایجاد می کند. آیا این شرکت یا این پزشک و کلینیک قانونی است؟ آیا کارش را بلد است؟ اگر این شرکت واقعا در کار خود حرفه اي است چطور هنوز هیچ پایگاه شخصی در دنیاي وب براي خود ثبت نکرده است؟ و بسیاري از فکرهاي دیگر که اصلا دوست ندارید در مورد شما در ذهن مشتریان شکل گیرد. واقعیت این است در بسیاري از این موارد، افراد به شرکت هاي رقیب که سایتی کامل طراحی کرده اند و در آن نمونه کارهای خود را به کاربران نمایش می دهند اعتماد بیشتري کرده و در نهایت بسراغ آنها خواهند رفت حتی اگر شما از آنها بهتر باشید.

طراحی وب سایت، کانال بازاریابی جدید را براي شما ایجاد می کند.

چرا باید وب سایت داشته باشیم؟ داشتن وب سایت به شما یک حضور دائمی و همیشگی در اینترنت را هدیه می دهد. به این موضوع همانند یک بیلبورد تبلیغاتی نگاه کنید. فقط این بیلبورد بجاي حالت فیزیکی بصورت مجازي و در دنیاي اینترنت نصب می شود. روزانه هزارن یا میلیون ها کاربري که در حال عبور هستند آن را می بینند. از این طریق شانس و یک کانال جدیدي براي دیده شدن و معرفی محصول براي شما شکل گرفته است. البته باید در نظر داشته باشید که تعداد افرادي که می توانند بیلبورد شما را ببینند و میزان توجهی که این بیلبورد می تواند به خود جذب کند بستگی به فعالیت شما در فضاي مجازي و تلاش هاي شما نیز دارد. روش هایی مانند سئو و بهینه سازی سایت، استفاده از شبکه هاي اجتماعی، تبلیغات آنلاین و .. می توانند تاثیر بسزایی در بیشتر دیده شدن وب سایت شما داشته باشند.

داشتن وب سایت امکان جمع آوري اطلاعات مشتریان را به شما می دهد.

براي مثال خیلی از مواقع مشکل است از مشتریان خود بخواهید هنگام مراجعه به شما، آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود را روي کاغذي بنویسند تا بتوانید در آینده به آنها اطلاع رسانی کنید. اما تایپ کردن آدرس ایمیل و یا شماره همراه در یک بخش از وب سایت بسیار بسیار کار آسانتري است. مخصوصا اگر کاربران بدانند در ازاي ارائه این اطلاعات چیزهاي مخصوصی دریافت می کنند. براي مثال خبرنامه ، گزارشی خاص در مورد یک محصول، تخفیف ویژه و …  زمانی که اطلاعات کاربران را داشته باشید راه دیگري براي برقراري ارتباط با آنها و ترغیب مشتریان بالقوه براي استفاده از خدمات یا خرید محصولاتتان خواهید داشت

خرید هاي اینترنتی سال به سال در حال افزایش است.

طبق گزارشات رسمی در سال 1393 میزان تراکنش هاي خرید اینترنتی ایرانیان بیش از 52 هزار میلیارد تومان اعلام شد. این رقم در پایان سال 1394 افزایش چشمگیري یافت و به بیش از 93 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. در سال 1395 نیز نزدیک به 99 هزار میلیارد تومان تراکنش خرید هاي اینترنتی اعلام شد. در آمریکا البته این ارقام بسیار بیشتر است. مثلا در سال 2015 اعلام شد 34107 میلیارد دلار خرید از طریق اینترنت انجام شده و پیش بینی ها نشان میدهد خریداران اینترنتی در سال 2017 ، بیش از 385 میلیارد دلار را خرج خریدهاي خود کنند.

توجه به این اعداد و ارقام نشان می دهد چرا باید یک وب سایت داشته باشید! زیرا در غیر این صورت از یک بازار فوق العاده بزرگ و در حال رشد چشم پوشی کرده اید و چه بسا نادیده گرفتن موقعیت برجسته فضاي مجازي درانجام معاملات در سال هاي آینده ضررهاي هگفتی به شما وارد نماید.

داشتن یک وب سایت می تواند مشتریان را به سمت فروشگاه هدایت کند.

اگر شما یک فروشگاه دوچرخه داشته باشید، سرمایه گذاري روي طراحی یک وب سایت و حضور در فضاي آنلاین می تواند فروش حضوري شما را افزایش چشمگیري دهد. به لطف محبوبیت روز افزون نمایشگاه ها و ویترین هاي مجازي و از طریق اشتیاق افراد براي انجام تحقیق قبل از خرید، در صورتی که وب سایتی جامع و با اطلاعات کامل و دقیق در مورد محصول یا خدمات خود طراحی کرده باشید می توانید تعداد زیادي از مشتریان بالقوه را به سمت فروشگاه خود سوق دهید. همچنان 90 درصد خریدها در جهان از طریق مراجعه حضوري صورت می گیرد. به همین دلیل است که داشتن یک سایت به عنوان محلی براي عرضه کالا، امروزه یکی از موثرترین روش هاي بازاریابی و فروش به حساب می آید.

دلیل شما براي عدم ورود به فضاي آنلاین چیست؟

واقعا به دنبال افزایش درآمد و توسعه کسب و کار خود هستید؟ باید بدانید که امروزه داشتن وب سایت همانند داشتن یک کارت ویزیت براي هر شغلی امري ضروري است. آرنی وب می تواند شما را کاملا آماده حضور در دنیاي اینترنت و برخورداري از ویژگی هاي بی شمار آن نماید.