لوگو آرنی وب
طراحی ، پشتیبانی و بهبود سئو در قم
09902536550
حـتــی ایام تعطیل – 8 صبح الی 20
QR Code
دسته بندی: “

چکیده مطلب:

وردپرس بار دیگر نسخه جدید خود را با قابلیت‌ها و ویژگی‌های بیشمار بیشتری در سال 2020 منتشر کرده است. قطعا می‌دانید که نام قالب‌های پیشفرض وردپرس براساس سال میلادی تعیین می‌شوند. قالب پیشفرض نسخه وردپرس 5.6 نیز با نام دو هزار و بیست و یک (2021) نام‌گذاری شده است که در ابتدای نصب یک توضیح مختصر درباره نحوه استفاده از الگوهای بلوک ارائه می‌دهد. در نسخه 5.6 ویرایشگر گوتنبرگ بروزرسانی شده و دارای المان‌های بیشتر و پیشرفته‌تری می‌باشد. با استفاده از قالب پیشفرض وردپرس 5.6 قادر خواهید بود به آسانی طرح‌های زیبا و جذاب خلق کنید. در این مقاله با سیمونه، بهترین نسخه وردپرس آشنا شوید.

تاریخ:

نویسنده:

تعداد بازدید:

دیدگاه ها:

زمان مطالعه

5

دقیقه

وردپرس 5.6 ، بررسی کامل ویژگی ها

فهرست مطالب

وردپرس بار دیگر نسخه جدید خود را با قابلیت‌ها و ویژگی‌های بیشمار بیشتری در سال 2020 منتشر کرده است. قطعا می‌دانید که نام قالب‌های پیشفرض وردپرس براساس سال میلادی تعیین می‌شوند. قالب پیشفرض نسخه وردپرس 5.6 نیز با نام دو هزار و بیست و یک (2021) نام‌گذاری شده است که در ابتدای نصب یک توضیح مختصر درباره نحوه استفاده از الگوهای بلوک ارائه می‌دهد. در نسخه 5.6 ویرایشگر گوتنبرگ بروزرسانی شده و دارای المان‌های بیشتر و پیشرفته‌تری می‌باشد. با استفاده از قالب پیشفرض وردپرس 5.6 قادر خواهید بود به آسانی طرح‌های زیبا و جذاب خلق کنید. در این مقاله با سیمونه، بهترین نسخه وردپرس آشنا شوید.

ویژگی های وردپرس 5.6

آنچه در این مقاله به اختصار خواهید خواند:

بررسی ویژگی های وردپرس 5.6

وردپرس 5.6 دارای ویژگی­‌ها و قابلیت‌­های بسیاری می­‌باشد که در ادامه به معرفی هر یک از آن­‌ها خواهیم پرداخت.

بررسی کامل ویژگی های وردپرس 5.6
بررسی کامل ویژگی های وردپرس 5.6

قابلیت انعطاف‌­پذیری بیشتر

نسخه جدید وردپرس دارای انعطاف‌پذیری بیشتری است که به شما امکان می‌دهد طرح‌های خود را با ابزارهای بیشتر، با کدنویسی و یا بدون کدنویسی ویرایش کنید، همچنین شما می‌توانید بلوک‌های تک ستونی، ستون‌ها و عرض‌های تلفیقی، سربرگ‌های تمام عرض و ویدئوها را در قالب کاور بلوک طراحی نمائید. ایجاد تغییرات کوچک و بزرگ به آسانی از بهترین ویژگی‌های نسخه جدید است.

الگوهای بلوک بیشتر

در برخی از پوسته‌ها، از الگوهای بلوک از قبل طراحی شده برای تنظیم و طراحی برگه‌های سایت استفاده می‌شود. در نسخه 5.6 قدرت این الگوهای از پیش طراحی شده چند برابر افزایش یافته‌اند و کارها را برای شما ساده‌تر می‌کنند. بلوک‌های پیشرفته و حرفه‌ای موجود در نسخه جدید امکان ساخت صفحات فرود چشمگیر و جذاب را برای شما فراهم می‌کنند.

بارگذاری زیرنویس ویدئوها در ویرایشگر بلوک

یکی دیگر از قابلیت‌های مفید و محبوب نسخه جدید وردپرس امکان بارگذاری زیرنویس ویدئوها در ویرایشگر بلوک می‌باشد. شما می‌توانید آن‌ها را به برگه‌ها یا نوشته‌های خود اضافه کنید تا کسانی که از زیرنویس‌ها استفاده می‌کنند به راحتی بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند.

قالب دو هزار و بیست و یک (2021)

قالب دو هزار و بیست و یک قالب پیشفرض در نسخه جدید وردپرس می‌باشد. این قالب یک بوم خالی برای پیاده‌سازی ایده‌های شما است که ویرایشگر بلوک بهترین ابزار برای طراحی این ایده‌ها می‌باشد. در عرض چند ثانیه می‌توانید طرح‌های مختلفی را امتحان و قالب زیبایی را پیاده کنید.

قالب 2021 وردپرس
قالب 2021 وردپرس

همچنین این پوسته قابلیت دسترس‌پذیری را در قلب سایت شما قرار می‌دهد، این ویژگی با دستورالعمل‌های دسترس‌پذیری وردپرس مطابقت دارد و چندین استاندارد تخصصی دیگر را از راهنمای دسترس‌پذیری به محتوای وب (WCAG (2.1 در سطح AAA را ارائه می‌دهد. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا هنگامی که از محتوا و افزونه‌های دسترس‌پذیر استفاده می‌کنید بتوانید بالاترین سطح استانداردهای دسترس‌پذیر بین المللی را داشته باشید.

رنگین کمانی از پاستل­‌های نرم

قالب پیشفرض 2021 دارای طیف وسیعی از پالت‌های رنگی از پیش طراحی شده می‌باشد که آن‌ها را به صورت پاستل در اختیار شما قرار می‌دهد و کلیه آن‌ها مطابق با استانداردهای AAA دارای کنتراست هستند، همچنین امکان انتخاب رنگ پس‌زمینه پوسته را برای شما فراهم می‌کند و مطابق با رنگ پس‌زمینه تعیین شده به طور خودکار رنگ متن را برای شما انتخاب می‌کند.

پالت‌های رنگی قالب ۲۰۲۱
پالت‌های رنگی قالب ۲۰۲۱

وردپرس 5.6 برای همه

گسترش سیستم بروزرسانی‌های خودکار

سالها است که فقط توسعه دهندگان برنامه قادر به بروزرسانی خودکار وردپرس هستند، اما اینک این گزینه در پیشخوان وردپرس شما موجود است و زمانی که نسخه جدیدی از وردپرس وپلاگین‌ها در دسترس باشد در بخش بروزرسانی‌ها به شما نمایش داده می‌شود.

بیانیه دسترسی

در صورتی که حرفه‌ای نباشید به سادگی و تنها با کلیک بر روی یک دکمه می‌توانید دیگران را در مورد تعهد سایت خود نسبت به دسترس‌پذیری اطلاعات آگاه کنید. ویژگی افزونه جدید شامل قالب کپی برای ویرایش، آپدیت تغییرات و انتشار می‌باشد که این ویژگی برای پشتیبانی از تمام زمینه‌ها و حوزه‌های قضایی مختلف تهیه شده است.

الگوهای داخلی

اگر هنوز فرصت بررسی و تست الگوهای بلوک را نداشته‌اید اکنون کلیه پوسته‌های پیش‌فرض وردپرس دارای طیف وسیعی از الگوهای بلوک هستند که به شما امکان می‌دهند در کمترین زمان و بیشترین سرعت تمام طرح‌های پیچیده در بلوک‌ها را بشناسید و یا الگوها را به دلخواه خود شخصی‌سازی کنید.

وردپرس 5.6 برای توسعه‌­دهندگان

احراز هویت REST API با گذرواژه‌های برنامه

APIها ارتباط بین سرویس‌ها و سایت‌های مختلف را فراهم می‌کنند که در نسخه 5.6 امکان تعریف کلمات عبور API افزوده شده است. برنامه‌ها و سرویس‌های شخص ثالث می‌توانند به صورت یکپارچه و ایمن به سایت شما متصل شوند. ویژگی جدید REST API این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا متوجه شوید چه برنامه‌هایی به وبسایت شما متصل هستند. همچنین عملکرد هر کدام از آن‌ها را کنترل کنید.

پشتیبانی بیشتر از PHP 8

وردپرس 5.6 از آخرین ورژن PHP که PHP 8 نام دارد پشتیبانی می‌کند. سرعت پردازش اطلاعات در آخرین نسخه PHP بسیار افزایش داشته است.

بروزرسانی jQueryها

بروزرسانی‌های jQuery وردپرس در سه نسخه 5.5 ، 5.6 و 5.7 صورت می‌گیرد که اکنون در نقطه مرکزی این نسخه قرار داریم، افزونه Test jQuery Updates را جهت بررسی سایت و یافتن خطاهای زودتر از موعد، اجرا کنید.  چناچه در نمای وبسایت خود مشکلی (مانند کار نکردن اسلایدر، دکمه و …) پیدا کردید بهترین راه این است که به علت وجود مشکلات امنیتی و عملکرد آن‌ها، آنها را بروزرسانی کرده و یا از آن‌ها استفاده نکنید. اما راه غیراصولی استفاده مجدد از آن‌ها نصب پلاگین jQuery Migrate می‌باشد.

وردپرس 5.6

به تازگی وردپرس از نسخه جدید خود رونمایی کرده که قابلیت انعطاف‌پذیری و وجود المان‌های بیشتر و حرفه‌ای از ویژگی های وردپرس 5.6 بشمار می‌آید. توجه داشته باشید قبل از بروزرسانی و نصب وردپرس 5.6 حتما از سایت خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای آشنایی بیشتر با نسخه 5.6 وردپرس توصیه می‌کنیم مطالعه این مقاله را از دست ندهید. شما می‌توانید سوالات و نظرات خود را از بخش دیدگاه‌ها با ما مطرح کنید.

منبع: WORDPRESS.ORG

دسته بندی مطالب

نویسنده مطلب:

عضو تیم آرنی وب هستم. کارشناس مهندسی صنایع، فعال در زمینه وب، دیجیتال مارکتینگ، ایجاد فروشگاه اینترنتی و تقریبا چهار سال هستش که در این زمینه ها فعالیت می کنم و سعی دارم مطالبی رو که به نظرم کاربردی هستند رو به عنوان مقاله در سایت ارائه بدم.

مطالب مرتبط

کانال تلگرام مجله تخصصی موتورسیکلت

کانال تلگرام مجله تخصصی موتورسیکلت در شبکه اجتماعی تلگرام راه اندازی گردید. هدف از ایجاد این کانال، معرفی محصولات به روز، آموزش تعمیر موتورسیکلت،…

10 وبلاگ برتر طراحی سایت که ارزش دنبال کردن دارد

الهام به اشکال مختلفی می آید و پیشرفت حرفه ای هرگز به پایان نمی رسد. با در نظر گرفتن این موضوع، ما لیست عظیمی…

پلاگین نال شده چیست؟

پلاگین نال شده چیست؟ افزونه نال شده یک کپی از یک پلاگین پولی است و هدف آن ارائه خدمات پرمیوم به صورت رایگان می…

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آرنی وب

راه اندازی وب سایت یک روش ماندگار و کارآمد برای تبلیغات آنلاین محسوب می گردد. اما مطمئنا بعد از پیاده سازی، نیاز به پشتیبانی وجود دارد. ما در آرنی وب، ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در قم ، باز طراحی، راه اندازی، بهینه سازی سئو و پشتیبانی سایت در قم به متقاضیان محترم می باشیم.

ارتباط با ما

نماد اعتماد

تمامی حقوق متعلق به آرنی وب می باشد. (طراح پوسته: محمد رشیدی)