لوگو آرنی وب
طراحی ، پشتیبانی و بهبود سئو در قم
09902536550
حـتــی ایام تعطیل – 8 صبح الی 20

چکیده مطلب:

تاریخ:

نویسنده:

تعداد بازدید:

دیدگاه ها:

زمان مطالعه

6

دقیقه

نحوه تغییر مسیر صفحه در وردپرس (Redirect)

فهرست مطالب

ر این پست ، نحوه تغییر مسیر صفحه در وردپرس (Redirect) را به شما نشان خواهم داد. با نحوه تنظیم مجدد هدایت خودکار ، تغییر مسیرهای دستی و هدایت های عادی در وردپرس آشنا خواهید شد.

چرا تغییر مسیر صفحه در وردپرس ؟

بارها وجود دارد که ممکن است نیاز به تغییر مسیر یک پست ، صفحه یا URL در وردپرس داشته باشید.

شاید شما اسلگ را برای یک پست یا صفحه تغییر داده اید. شاید شما تنظیمات پیوند ثابت خود را اصلاح کرده اید. یا شاید شما یک پست جدید نوشته اید و می خواهید یک پست قدیمی را به آن هدایت کنید.

در همه این موارد ، باید تغییر مسیر را تنظیم کنید. این به مرورگرها می گوید که به جای آدرس قبلی به آدرس جدید مراجعه کنند.

برای تنظیم تغییر مسیرها ، باید افزونه ای را نصب کنید. در این راهنما ، نحوه انجام این کار با افزونه تغییر مسیر را به شما نشان خواهم داد.

چرا از تغییر مسیرها استفاده نمی کنیم؟

تنظیم تغییر مسیرها ایده آل نیست. این کار را برای کاربر کند می کند ، زیرا مرورگر به URL اول می رود ، پیام تغییر مسیر را دریافت می کند ، سپس به آدرس دوم URL می رود. و این احتمال وجود دارد که تغییر مسیر را اشتباه تنظیم کنید ، یا به سادگی فراموش کنید که پس از تغییر آدرس اینترنتی آن را انجام دهید. نه تنها این ، بلکه پیوندهایی که از طریق یک صفحه هدایت می شوند برای سئو ارزش چندانی ندارند – گوگل به آن ها ارزش چندانی نمی دهد.

بنابراین ایده خوبی است که از تغییر کلی آدرس های اینترنتی خود اجتناب کنید.

برای به حداقل رساندن تغییر URL ها ، مطمئن شوید که آنها را از ابتدا بهینه کرده اید:

تنظیمات پیوند همیشگی خود را طوری پیکربندی کنید که از پیوندهای بسیار زیبا در هنگام ایجاد اولین سایت و قبل از افزودن پست یا صفحه استفاده کنید.
قبل از انتشار پست یا صفحه آن را تنظیم کنید. مطمئن شوید که هم برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و هم برای تجربه کاربر (UX) مناسب است.
اما اگر قبلاً این کار را نکرده اید و باید URL های خود را تغییر مسیر دهید ، چگونه این کار را انجام می دهید؟

نحوه تغییر مسیر صفحه در وردپرس

چند نوع تغییر مسیر متفاوت وجود دارد که ممکن است بخواهید برای وردپرس تنظیم کنید. انواعي كه به احتمال زياد از آنها استفاده خواهيد كرد عبارتند از:

  • هدایت خودکار
  • تغییرمسیرهای دستی
  • هدایت wildcard

بیایید نگاهی به هریک از این تغییر مسیرهای وردپرس بیندازیم.

راه اندازی تغییر مسیرهای خودکار

اگر قبلاً افزونه تغییر مسیر برای وردپرس را نصب نکرده اید ، اکنون این کار را انجام دهید. وقتی اولین بار افزونه تغییر مسیر وردپرس را نصب می کنید ، به شما این امکان را می دهد که تغییرات URL ها را به صورت خودکار ردیابی کرده و تغییر مسیرها را تنظیم کنید. افزونه ایجاد کننده هدایت پیوند نیز ویرایشهای پستها و صفحات موجود شما را بررسی کرده و تغییر مسیرها را از ضربات قدیمی که ممکن است برای آنها استفاده کرده اید تنظیم کند.

در تصویر زیر ، با تغییر در خطای پست موجود انتخاب می شود و تغییر مسیر از خطای قدیمی به پست جدید اضافه می شود.

اگر بعد از فعالسازی هرگونه تغییر در slugs یا URL های خود ایجاد کنم ، چطور؟ افزونه سازنده تغییر مسیر پیوندها آنها را ردیابی کرده و به طور خودکار تغییر مسیر را تنظیم می کند. در زیر ، می توانید صفحه افزونه تغییر مسیر وردپرس را پس از اعمال تغییرات بیشتر ، مشاهده کنید.

تنظیم مجدد تغییر مسیرهای دستی ( نحوه تغییر مسیر صفحه در وردپرس )

گاهی اوقات ، افزونه تغییر مسیر وردپرس از هدایت صفحه مورد نیاز شما استفاده نمی کند. شاید می خواهید سایت وردپرس شما یک پست را به پست دیگر هدایت کند یا می خواهید یک آدرس اینترنتی در دامنه خود را به دامنه دیگری هدایت کنید.

در این حالت ، باید یک تغییر مسیر دستی بدون افزونه در وردپرس تنظیم کنید.

به Tools> Redirection بروید و به قسمت Add new redirection بروید.

در قسمت منبع URL ، نشانی اینترنتی را که می خواهید از آن تغییر مسیر دهید ، تایپ یا جایگذاری کنید. در فیلد Target URL ، نشانی اینترنتی را که می خواهید به آن تغییر مسیر دهید ، تایپ یا جایگذاری کنید. در قسمت گروه ، یا آن را به عنوان تغییر مسیر (پیش فرض) بگذارید یا اگر از یک پست قدیمی به نسخه جدیدتر هدایت می کنید ، پست های اصلاح شده را انتخاب کنید. این به مرورگرها اطلاعات می دهد که به آنها می گویند نوع تغییر مسیر چیست.

در نهایت ، روی دکمه افزودن تغییر مسیر کلیک کنید و تغییر مسیر دستی شما به لیست هدایت ها اضافه می شود.

راه اندازی تغییر مسیرهای Wildcard

هنگامی که می خواهید مجموعه ای از نشانی های اینترنتی را که عناصر خاصی را به اشتراک می گذارند تغییر مسیر دهید ، از هدایت کلاهبرداری استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر ساختار پیوند ثابت خود را تغییر دهید ، یک هدایت کلاهبرداری هرکسی را که از پیوندی از ساختار قدیمی شما استفاده می کند ، با استفاده از ساختار جدید شما به همان پیوند ارسال می کند.

به عنوان مثال ، اگر ساختار پیوند ثابت خود را برای پستها از /blog /post-name به /category /post-name تغییر داده اید ، باید از یک هدایت wildcard استفاده کنید تا مطمئن شوید هر کسی از پیوندهای قدیمی به آدرس جدید هدایت می شود. به

در تغییر مسیرهای Wildcard از چیزی به نام Regex استفاده می شود که به شما امکان می دهد تغییر مسیرهای پیشرفته ایجاد کنید. برای تنظیم هدایت اصلی وردپرس ابتدا باید توابع Regex را فعال کنید.

به Tools> Redirection بروید و به قسمت Add new redirection روی صفحه بروید.

در قسمت Source URL ، مسیر قدیمی دسته بندی ها را با علامت wild تایپ کنید. باید به شکل /oldslug/(.*)$ باشد. ورودی URL هدف باید منبع /newslug /$ 1 را دریافت کند. سپس روی دکمه Add Redirect کلیک کنید.

نتیجه

اگر URL ها را در سایت وردپرس خود تغییر دهید یا یک پست جدید به جای پست قبلی ایجاد کنید ، باید یک تغییر مسیر را تنظیم کنید. بسته به تغییراتی که ایجاد کرده اید ، ممکن است از یک تغییر مسیر خودکار ، تغییر مسیر دستی یا تغییر مسیر کارت علامت استفاده کنید. در این پست ، نحوه ایجاد تغییر مسیرها را برای شرایط مختلف آموختید.

پایان /

 

دسته بندی مطالب

نویسنده مطلب:

عضو تیم آرنی وب هستم. کارشناس مهندسی صنایع، فعال در زمینه وب، دیجیتال مارکتینگ، ایجاد فروشگاه اینترنتی و تقریبا چهار سال هستش که در این زمینه ها فعالیت می کنم و سعی دارم مطالبی رو که به نظرم کاربردی هستند رو به عنوان مقاله در سایت ارائه بدم.

مطالب مرتبط

کانال تلگرام مجله تخصصی موتورسیکلت

کانال تلگرام مجله تخصصی موتورسیکلت در شبکه اجتماعی تلگرام راه اندازی گردید. هدف از ایجاد این کانال، معرفی محصولات به روز، آموزش تعمیر موتورسیکلت،…

10 وبلاگ برتر طراحی سایت که ارزش دنبال کردن دارد

الهام به اشکال مختلفی می آید و پیشرفت حرفه ای هرگز به پایان نمی رسد. با در نظر گرفتن این موضوع، ما لیست عظیمی…

پلاگین نال شده چیست؟

پلاگین نال شده چیست؟ افزونه نال شده یک کپی از یک پلاگین پولی است و هدف آن ارائه خدمات پرمیوم به صورت رایگان می…

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آرنی وب

راه اندازی وب سایت یک روش ماندگار و کارآمد برای تبلیغات آنلاین محسوب می گردد. اما مطمئنا بعد از پیاده سازی، نیاز به پشتیبانی وجود دارد. ما در آرنی وب، ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در قم ، باز طراحی، راه اندازی، بهینه سازی سئو و پشتیبانی سایت در قم به متقاضیان محترم می باشیم.

ارتباط با ما

نماد اعتماد

تمامی حقوق متعلق به آرنی وب می باشد. (طراح پوسته: محمد رشیدی)