لوگو آرنی وب
طراحی ، پشتیبانی و بهبود سئو در قم
09902536550
حـتــی ایام تعطیل – 8 صبح الی 20
QR Code
دسته بندی: “

چکیده مطلب:

پلاگین نال شده چیست؟ افزونه نال شده یک کپی از یک پلاگین پولی است و هدف آن ارائه خدمات پرمیوم به صورت رایگان می باشد. اغلب اوقات پلاگین‌های نال شده توان ارائه عملکرد پریمیوم را ندارند و اکثرا حاوی بدافزارها و کدهای مخرب هستند.

تاریخ:

نویسنده:

تعداد بازدید:

دیدگاه ها:

زمان مطالعه

4

دقیقه

پلاگین نال شده چیست؟

فهرست مطالب

پلاگین نال شده چیست؟ افزونه نال شده یک کپی از یک پلاگین پولی است و هدف آن ارائه خدمات پرمیوم به صورت رایگان می باشد. اغلب اوقات پلاگین‌های نال شده توان ارائه عملکرد پریمیوم را ندارند و اکثرا حاوی بدافزارها و کدهای مخرب هستند.

پلاگین نال شده وردپرس

وردپرس، قالب ها و افزونه های نال شده را غیرقانونی محسوب نمی کند که ما در این راهنما این موضوع را به صورت کلی توضیح خواهیم داد. قطعا استفاده پلاگین نال شده وردپرس بسیار وسوسه انگیز است چون به شما امکان استفاده رایگان از ویژگی های حرفه ای افزونه را می دهد. اما افزونه ها و قالب های وردپرس نال شده اغلب مملو از کد های مخرب هستند.

پلاگین های نال شده معمولاً با همان نام تجاری و یا همان لوگو را دارند. این تصور برای مشتری اسجاد می شود که نسخه پولی افزونه اصلی را دریافت کرده است. در حالی که این افزونه ها هیچ پشتیبانی فنی ندارند و در صورت بروز مشکل، ریسک بالایی برای امنیت سایت ایجاد می کنند.

خطرات استفاده از پلاگین های نال شده چیست؟

افزونه ها و تم های نال شده اغلب حاوی بدافزارهایی هستند که برای توزیع هرزنامه، انجام حملات مخزب به وب سایت های دیگر، سرقت اطلاعات حساس و هدایت کردن بازدیدکنندگان سایت به وب سایت های بدافزار مخرب استفاده می شود، که همه اینها می تواند مراجعه کنندگان سایت شما را در معرض ریسک قرار دهد و وب سایت شما را دچار مشکل کند.

برخی از افزونه‌های نال‌شده، کاربران یا مدیران مخفی را به پایگاه داده وب سایت شما اضافه می‌کنند. این مشکل عملاً به ان ها اجازه می‌دهند تا کنترل سایت وردپرس شما را در اختیار داشته باشند.

اگرچه نسخه‌های نال شده افزونه های امنیتی ممکن است شامل بدافزار نباشند، اما ثابت شده است که سایت‌هایی که نسخه نال شده این افزونه ها را اجرا می‌کنند. در مقایسه با سایت‌هایی که نسخه رایگانافزونه را اجرا می‌کنند، بیش از دو برابر بیشتر احتمال دارد که نفوذهای نامرتبط داشته باشند.

آیا همه افزونه های نال شده حاوی بدافزار هستند؟

بدافزارها در افزونه‌های نال‌شده و قالب هایی که به‌طور رایگان توزیع می‌شوند، بسیار رایج است. جالب است بدانید مشکلات ناشی از افزونه‌ها و تم‌های نال شده هنوز به‌طور باورنکردنی وجود دارد.

بسیار مهم است دانستن این که که با نصب یک افزونه نال شده، به آن افزونه اجازه می دهید بر وب سایتتان کنترل کامل داشته باشند. افزونه ها و قالب های توزیع شده از طریق مخزن وردپرس از نظر کدهای مخرب بررسی می شوند. اما افزونه هایی که توسط سایت های نال شده توزیع می شوند، بررسی امنیتی نمی شوند.

اگر از مخرب بودن آن ها چشم پوشی کنیم باید بدانید که اغلب افزونه‌ها و تم‌های نال شده نمی‌توانند ویژگی‌های حرفه ای را ارائه دهند. در مقایسه با نسخه‌های قانونی که آزادانه در فهرست پلاگین وردپرس در دسترس هستند، عملکرد کمتری دارند.

پلاگین های تخفیف دار چطور؟

تعداد فزاینده‌ای از افزونه‌های نال شده وجود دارد که از طریق سایت‌های مختلف توزیع می‌شوند. هزینه اشتراک ماهانه را دریافت می‌کنند، یا نسخه‌های «پریمیوم» افزونه‌ها را با قیمت کمتری  ارائه می‌دهند. اگر چه احتمال وجود کدهای مخرب در این افزونه ها نسبت به نمونه های نال شده کمتر است اما لازم به ذکر است که معمولا این افزونه ها قادر به ارائه تمام ویژگی های افزونه های پرمیوم را ندارند.

اکثر افزونه های پریمیوم، از جمله Wordfence Premium، دارای قابلیت SaaS (نرم افزار به عنوان سرویس) هستند. معنی آن این است که حیاتی‌ترین ویژگی‌های Wordfence Premium، از جمله بلاک لیست IP آنلاین، به‌روزرسانی‌های فوری فایروال، و امضاهای به‌روز بدافزار، نمی‌توانند در دسترس یک پلاگین نال شده قرار گیرند، زیرا به داشتن مجوز Wordfence معتبر متکی هستند.

آیا افزونه های نال شده دارای پشتیبانی است؟

عرضه کنندگان افزونه پولی از مشتریانی که به آنها پول پرداخت نکرده باشند پشتیبانی نمی کنند.

در کنار این مورد، تغییرات غیرقابل پیش‌بینی و مکرر مخربی که در افزونه‌های نال شده انجام می‌شود، پشتیبانی از آنها را حتی برای ناشرانی که به کاربران رایگان خود پشتیبانی می‌کنند غیرممکن می‌کند.

در صورت نصب افزونه نال شده، چه کاری باید انجام دهم؟

توصیه ما این است که اگر متوجه شدید یک افزونه شده نصب کردید، فورا آن را حذف کنید. سپس سایت خود را با افزونه های امنیتی بررسی کنید.

در ضمن باید پایگاه داده خود را بررسی کنید تا برای کاربران دیگیر مجوز دسترسی ایجاد نشده باشد. چون این موارد اغلب توسط افزونه‌های نال شده ایجادمی‌شوند که معمولا از دید مدیران پنهان می ماند.

نتیجه

در مقاله امروز، ما به برخی از سوالات متداول در مورد افزونه های وردپرس نال شده، از جمله خطرات، مشکلات رایج، و اینکه اگر یک افزونه یا تم نال شده در سایت خود نصب کرده اید، چه کاری انجام دهید، پرداختیم.

استفاده از پلاگین های نال شده همیشه هزینه دارد. چه اعتماد کاربران شما به هنگام هک شدن سایت شما باشد، چه صرفاً هزینه پولی یک نسخه تخفیف دار که به وعده های خود عمل نمی کند.

آیا از این پست لذت بردید؟ در صورت تمایل نسبت به اشتراک گذاری مطلب اقدام فرمایید.

همچنین در صورت تمایل می توانید مقاله معماری سایت یا Website Architecture چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟ را مطالعه کنید.

دسته بندی مطالب

نویسنده مطلب:

عضو تیم آرنی وب هستم. کارشناس مهندسی صنایع، فعال در زمینه وب، دیجیتال مارکتینگ، ایجاد فروشگاه اینترنتی و تقریبا چهار سال هستش که در این زمینه ها فعالیت می کنم و سعی دارم مطالبی رو که به نظرم کاربردی هستند رو به عنوان مقاله در سایت ارائه بدم.

مطالب مرتبط

کانال تلگرام مجله تخصصی موتورسیکلت

کانال تلگرام مجله تخصصی موتورسیکلت در شبکه اجتماعی تلگرام راه اندازی گردید. هدف از ایجاد این کانال، معرفی محصولات به روز، آموزش تعمیر موتورسیکلت،…

10 وبلاگ برتر طراحی سایت که ارزش دنبال کردن دارد

الهام به اشکال مختلفی می آید و پیشرفت حرفه ای هرگز به پایان نمی رسد. با در نظر گرفتن این موضوع، ما لیست عظیمی…

پلاگین نال شده چیست؟

پلاگین نال شده چیست؟ افزونه نال شده یک کپی از یک پلاگین پولی است و هدف آن ارائه خدمات پرمیوم به صورت رایگان می…

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آرنی وب

راه اندازی وب سایت یک روش ماندگار و کارآمد برای تبلیغات آنلاین محسوب می گردد. اما مطمئنا بعد از پیاده سازی، نیاز به پشتیبانی وجود دارد. ما در آرنی وب، ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در قم ، باز طراحی، راه اندازی، بهینه سازی سئو و پشتیبانی سایت در قم به متقاضیان محترم می باشیم.

ارتباط با ما

نماد اعتماد

تمامی حقوق متعلق به آرنی وب می باشد. (طراح پوسته: محمد رشیدی)