لوگو آرنی وب
طراحی ، پشتیبانی و بهبود سئو در قم
09902536550
حـتــی ایام تعطیل – 8 صبح الی 20
QR Code
دسته بندی: “,

چکیده مطلب:

معمولاً بعد از گذشت مدت‌ها بنا به دلایلی مثل بهبود طراحی ظاهری، افزودن امکانات بیشتر، افزودن بخش‌های جدید و… به سراغ تغییر قالب وب‌سایت خود می‌رویم. اما سوال اینجاست که تاثیر قالب وب‌سایت در سئو چقدر است؟ آیا با تغییر قالب وب‌سایت، سئو افت می‌کند؟ آیا قالب جدید می‌تواند منجرب به بهبود سئو شود؟ امروز در این مقاله قصد داریم، به پاسخ این سوالات بپردازیم. مواردی که مدیران وب‌سایت موقع سفارش قالب جدید اغلب نگران آن هستند. در این مقاله همراه ما باشید تا به نکات مهم این موضوع بپردازیم.

تاریخ:

نویسنده:

تعداد بازدید:

دیدگاه ها:

زمان مطالعه

4

دقیقه

تاثیر قالب سایت در سئو | آیا با تغییر قالب نتایج سئو افت می‌کنند؟

فهرست مطالب

معمولاً بعد از گذشت مدت‌ها بنا به دلایلی مثل بهبود طراحی ظاهری، افزودن امکانات بیشتر، افزودن بخش‌های جدید و… به سراغ تغییر قالب وب‌سایت خود می‌رویم. اما سوال اینجاست که تاثیر قالب سایت در سئو چقدر است؟ آیا با تغییر قالب وب‌سایت، سئو افت می‌کند؟ آیا قالب جدید می‌تواند منجرب به بهبود سئو شود؟

امروز در این مقاله قصد داریم، به پاسخ این سوالات بپردازیم. مواردی که مدیران وب‌سایت موقع سفارش قالب جدید اغلب نگران آن هستند. در این مقاله همراه ما باشید تا به نکات مهم این موضوع بپردازیم.

تاثیر قالب در سئو سایت

در ابتدا لازم است بدانید که تاثیر قالب سایت در سئو سایت شما زیاد است. در ادامه مهمترین تاثیرات قالب در سئو را بررسی می‌کنیم:

۱- تاثیر مستقیم قالب در سرعت وب‌سایت

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که باید در حین سفارش قالب وردپرس، به آن توجه کنید سرعت بارگذاری مناسب است. چند سالی هست که گوگل به سرعت وب‌سایت اهمیت زیادی می‌دهد و هر چه به سمت آینده پیش می‌رویم این فاکتور مهم‌تر می‌شود.

یک قالب استاندارد باید طوری کد نویسی شود که بهترین سرعت را در بارگذاری ارائه دهد. برای مثال با بهینه‌ترین روش کدنویسی شده باشد، فایل‌ها در جای درست خود لود شوند، تصاویر در سایز استاندارد استفاده شده باشند و…

البته سرعت وب‌سایت فقط به قالب بستگی ندارد و عواملی زیادی در آن دخیل هستند. این موضوع را در مقاله‌ای مجزا بررسی کرده‌ایم که توصیه می‌شود حتماً به آن مراجعه نمایید.


۲- استفاده از تگ‌های صحیح در قالب

گوگل به کمک مجموعه‌ای از کدهای موجود در صفحه می‌تواند راحت‌تر موضوع اصلی سایت را درک کند. اگر این تگ‌ها به روش درست در سایت استفاده نشده باشند، می‌توانند به سئو سایت شما آسیب جدی وارد کنند.

برای درک بهتر موضوع به سراغ یک مثال می‌رویم. در یک مقاله موضوع اصلی باید درمهمترین تگ عنوان یعنی h1 درج شود. در این صورت گوگل متوجه میشود عنوان اصلی مقاله کدام است. حال فرض کنید در یک قالب بنا به دلایلی این عنوان در یک تگ با اهمیت کمتر وارد شود مثلا h2 یا h3، آنگاه موضوع اصلی از عنوان‌های فرعی قابل تشخیص نیست.

البته مثال ذکر شده یک نمونه مثال بسیار ساده بود که بتوانید اهمیت موضوع را بهتر درک کنید. در اصل کدنویسی قالب نیاز به رعایت نکات بسیار زیادی دارد که لازم است توسط یک کارشناس سئو بررسی شود.


۳- رعایت استانداردهای وب

بارها دیده‌ایم که بعد از نصب قالب جدید، گوگل سرچ کنسول شروع به نمایش خطاهای گوناگون می‌کند. این خطاها حاکی از آن است که استانداردهایی در صفحه وب‌سایت شما رعایت نشده است. برای مثال سایز نوشته‌ها در حالت موبایل ریز است. یا اینکه لینک‌ها قابل کلیک نیستند چون بسیار به هم نزدیک هستند. خطاهایی از این قبیل به نوع طراحی قالب سایت شما بر می‌گردد.

اگر با این گونه خطاها روبه‌رو شدید بهتر است آن را به طراح وب‌سایت خود گزارش دهید تا رفع شوند. معمولاً رفع اینگونه خطاها کار دشواری نیست.

در تصویر زیر بخش mobile usability سرچ کنسول مشاهده می‌کنید که هیچ گونه خطایی در این قالب طراحی شده، وجود ندارد. در ستون pages تعداد صفحات دارای خطا را نمایش داده می‌شوند.

نمونه‌ای از نتایج بدون خطا در قالب‌های طراحی شده توسط تیم ادمین‌سایت

از جمله موارد دیگری که در این زمینه حائز اهمیت است، ریسپانسیو بودن قالب است. ممکن است تصور کنید که قالب وب‌سایت شما دارای طراحی رسپانسیو است و مشکلی در این زمینه ندارد. اما به مرور متوجه می‌شوید که تصویری در سایت شما وجود داشته که از کادر محتوا بیرون زده و یا جدوالی که رسپانسیو نیستند. این نکات هم باید توسط طراح قالب مورد توجه قرار بگیرد.


۴- توجه به تجربه‌ی کاربری و تاثیر غیر مستقیم قالب بر سئو

یکی از نکاتی که شاید زیاد به آن توجه نکرده باشید موضوع تجربه‌ی کاربری است. اگر بخواهیم خیلی ساده این مفهوم را معنا کنیم، می‌توانیم تجربه‌ی کاربری را میزان راحتی کاربر در ارتباط گرفتن با وب‌سایت شما معنا کنیم. این که هر آیتم در بهترین جای ممکن قرار بگیرد، بخش‌های مختلف دسترسی آسانی داشته باشند و طراحی متناسب با سلیقه‌ی کاربران باشد.

شاید تصور کنید این مورد در سئو اهمیت زیادی ندارد اما واقعیت این است که تجربه‌ی کاربری می‌تواند به صورت غیر مستقیم در سئو وب‌سایت شما و حتی میزان درآمد شما از سایت اثر بگذارد. گوگل به کمک الگوریتم‌هایی رفتار کاربران در سایت شما را رصد می‌کند و آن را مدنظر قرار می‌دهد. پس توجه به رعایت اصول تجربه‌ی کاربری هم از جمله موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.


آیا تغییر قالب به سئو سایت آسیب می‌زند؟

به سوال اصلی خود برمی‌گردیم، آیا تغییر قالب منجرب به افت سئو خواهد شد؟ جواب ثابت نیست! پاسخ این سوال بستگی به قالب کنونی و قالب جدید وب‌سایت شما دارد. اگر به سراغ یک قالب استاندارد، با سرعت بالا و بدون خطا بروید قطعاً نتایج بسیار خوبی در سئو وب‌سایت خود مشاهده خواهید کرد.

اما اگر به سراغ قالب‌هایی بروید که از نظر سرعت و کارایی باعث تنزل وب‌سایت شما شوند قطعا نتایج منفی در سئو وب‌سایت خود مشاهده خواهید کرد. بنابراین نمی‌توان از تاثیر قالب وب‌سایت در سئو چشم پوشی کرد.

سخن پایانی: در تهیه‌ی قالب‌ توجه داشته باشید از قالب‌های غیر استاندارد، نال شده و بی کیفیت استفاده نکنید. موضوعات ذکر شده از جمله مواردی هستند که در طراحی قالب وب‌سایت در تیم آرنی وب مورد توجه قرار می‌گیرند و این تیم تاثیر قالب سایت در سئو را همواره مد نظر دارد.

دسته بندی مطالب

نویسنده مطلب:

عضو تیم آرنی وب هستم. کارشناس مهندسی صنایع، فعال در زمینه وب، دیجیتال مارکتینگ، ایجاد فروشگاه اینترنتی و تقریبا چهار سال هستش که در این زمینه ها فعالیت می کنم و سعی دارم مطالبی رو که به نظرم کاربردی هستند رو به عنوان مقاله در سایت ارائه بدم.

مطالب مرتبط

کانال تلگرام مجله تخصصی موتورسیکلت

کانال تلگرام مجله تخصصی موتورسیکلت در شبکه اجتماعی تلگرام راه اندازی گردید. هدف از ایجاد این کانال، معرفی محصولات به روز، آموزش تعمیر موتورسیکلت،…

10 وبلاگ برتر طراحی سایت که ارزش دنبال کردن دارد

الهام به اشکال مختلفی می آید و پیشرفت حرفه ای هرگز به پایان نمی رسد. با در نظر گرفتن این موضوع، ما لیست عظیمی…

پلاگین نال شده چیست؟

پلاگین نال شده چیست؟ افزونه نال شده یک کپی از یک پلاگین پولی است و هدف آن ارائه خدمات پرمیوم به صورت رایگان می…

نظرات کاربران

یک دیدگاه در “تاثیر قالب سایت در سئو | آیا با تغییر قالب نتایج سئو افت می‌کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آرنی وب

راه اندازی وب سایت یک روش ماندگار و کارآمد برای تبلیغات آنلاین محسوب می گردد. اما مطمئنا بعد از پیاده سازی، نیاز به پشتیبانی وجود دارد. ما در آرنی وب، ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در قم ، باز طراحی، راه اندازی، بهینه سازی سئو و پشتیبانی سایت در قم به متقاضیان محترم می باشیم.

ارتباط با ما

نماد اعتماد

تمامی حقوق متعلق به آرنی وب می باشد. (طراح پوسته: محمد رشیدی)