لوگو آرنی وب
طراحی ، پشتیبانی و بهبود سئو در قم
09902536550
حـتــی ایام تعطیل – 8 صبح الی 20

چکیده مطلب:

آیا می خواهید Google Analytics را در وردپرس نصب کنید؟ دانستن نحوه ارتباط مخاطبان با وب سایت شما برای موفقیت شما بسیار مهم است. بهترین راه برای شناخت مخاطبان از طریق آمار ترافیک است و این همان چیزی است که Google Analytics به صورت رایگان ارائه می دهد. در این مقاله ، ما اهمیت Google Analytics و اینکه چگونه می توانید Google Analytics را به راحتی در وب سایت وردپرس خود نصب کنید (گام به گام) به اشتراک خواهیم گذاشت.

تاریخ:

نویسنده:

تعداد بازدید:

دیدگاه ها:

زمان مطالعه

13

دقیقه

آموزش نصب Google Analytics در وردپرس برای مبتدیان

فهرست مطالب

آیا می خواهید Google Analytics را در وردپرس نصب کنید؟ دانستن نحوه ارتباط مخاطبان با وب سایت شما برای موفقیت شما بسیار مهم است. بهترین راه برای شناخت مخاطبان از طریق آمار ترافیک است و این همان چیزی است که Google Analytics به صورت رایگان ارائه می دهد.

در این مقاله ، ما اهمیت Google Analytics و اینکه چگونه می توانید Google Analytics را به راحتی در وب سایت وردپرس خود نصب کنید (گام به گام) به اشتراک خواهیم گذاشت.

ابتدا توضیح خواهیم داد که چرا Google Analytics مهم است و چگونه می تواند به شما در رشد وب سایت کمک کند.

پس از آن ، ما به شما نحوه ثبت نام در یک حساب Google Analytics و روش های مختلف برای نصب آن در سایت وردپرس خود را نشان خواهیم داد.

در آخر ، نحوه مشاهده گزارشات ترافیک خود را در Google Analytics توضیح خواهیم داد.

در اینجا یک مرور کلی از آنچه در این مقاله خواهید آموخت ، آورده شده است.

  • چرا Google Analytics مهم است
  • نحوه ثبت نام در Google Analytics
  • نحوه نصب Google Analytics با استفاده از MonsterInsights (توصیه شده)
  • نحوه نصب Google Analytics با استفاده از پلاگین Insert Headers & Footers
  • نحوه نصب Google Analytics در قالب وردپرس (پیشرفته)
  • مشاهده گزارشات در Google Analytics
  • بیشترین بهره را از Google Analytics ببرید

آماده هستید شروع کنیم ؟

چرا Google Analytics برای بلاگرها مهم است؟

به محض راه اندازی یک وبلاگ ، هدف شماره 1 شما جذب بیشتر بازدید و مشترکان است. Google Analytics با نشان دادن آمار مهم به شما کمک می کند تا تصمیمات مبتنی بر داده را اتخاذ کنید. میتوانید ببینید:

چه کسی از وب سایت شما بازدید می کند؟

این قسمت از تجزیه و تحلیل پاسخ می دهد که موقعیت جغرافیایی مخاطبان شما چیست. کاربر از کدام مرورگر برای بازدید از سایت شما و سایر اطلاعات مهم مانند وضوح صفحه ، پشتیبانی جاوا اسکریپت ، پشتیبانی از Flash ، زبان و موارد دیگر استفاده کرده است.

این داده ها بسیار مفید است و می تواند از راه های مختلفی به شما کمک کند. هنگام دریافت یک طراحی سفارشی ، می توانید از داده های کاربر استفاده کنید تا مطمئن شوید سایت شما با مخاطبان شما سازگار است.

اگر اکثر کاربران شما از پشتیبانی Flash برخوردار نیستند ، بنابراین باید از افزودن عنصر فلش در سایت خود جلوگیری کنید. اگر بیشتر کاربران شما از وضوح صفحه 1280 استفاده می کنند ، مطمئن شوید که طراحی شما با آن وضوح یا کوچکتر سازگار باشد.

وقتی افراد در وب سایت شما هستند چه کاری انجام می دهند؟

شما می توانید مدت زمانی که کاربران در وب سایت شما باقی می مانند، و میزان نرخ گزاف گویی (bounce rate) که نشان دهنده میزان فعالیت کاربران (تعداد بازدید و زمان بازدید) در سایت شما است را ببینید.

با استفاده از این اطلاعات ، می توانید نرخ گزاف گویی (bounce rate) را کاهش داده و بازدیدهای صفحه خود را افزایش دهید .

همچنین می توانید محبوب ترین مقالات خود را پیدا کنید ، مقالاتی که عملکرد چندان خوبی دارند و اینکه کاربران شما به دنبال چه نوع محتوایی هستند.

چه زمانی افراد از وب سایت شما بازدید می کنند؟

با مشاهده گرمترین ساعات روز برای سایت خود ، می توانید زمان انتشار پست خود را انتخاب کنید. اگر آن منطقه زمانی با منطقه شما سازگار نیست ، می توانید پست خود را برای دیدار با آن ساعت تنظیم کنید.

چگونه افراد وب سایت شما را پیدا می کنند؟

این بخش از تجزیه و تحلیل به شما نشان می دهد که کاربران از کجا آمده اند. به عنوان مثال: موتورهای جستجو ، لینک های مستقیم ، پیوندهای مراجعه از سایت دیگری.

همچنین به شما نشان می دهد که چند درصد بازدیدکنندگان شما از هر یک از این منابع بوده اند. Google Analytics  تفکیک هر یک از این دسته ها را به شما ارائه می دهد. اگر از دسته موتورهای جستجو باشد ، به شما نشان می دهد که کدام موتور جستجو (گوگل ، یاهو ، بینگ و غیره) بیشترین بازدید را به شما جلب کرده است.

تفکیک منابع ارجاع به شما نشان می دهد که با کدام سایت ها باید بیشتر کار کنید. اگر منبع ارجاع اصلی شما فیس بوک است ، پس باید احساس خاص فیس بوک داشته باشید تا مخاطبان فیس بوک خود را احساس ویژه ای کنند.

اگر منبع ارجاع اصلی شما یک وب سایت خارجی است ، ممکن است بخواهید با آن وب سایت همکاری کنید (مبادله پست مهمان یا چیز دیگری).

تعامل مردم با محتوای شما چگونه است؟

تجزیه و تحلیل گوگل نحوه تعامل کاربران شما با محتوای سایت شما را نشان می دهد. به شما نشان می دهد که چند درصد کاربر روی کدام پیوند در سایت شما کلیک کرده و موارد دیگر.

می توانید با ایجاد آزمایشات محتوا در Google Analytics ، تست های تقسیم A / B را اجرا کنید تا درک کنید که برای رسیدن به اهداف شما چه نتیجه ای بهتر است.

با دیدن تعامل کاربر ، می توانید مطالب خود را در اطراف کاربران خود کار کنید. با دیدن جواب سوالات بالا می توانید روی استراتژیهایی که برای سایت شما مفید است تمرکز کنید و از راهکارهای بی نتیجه خودداری کنید.

به زبان ساده ، حدس را از بین ببرید و روی آماری که مهم هستند تمرکز کنید. بنابراین می توانید براساس داده ها تصمیم بگیرید.

نحوه ثبت نام با Google Analytics

Google Analytics به صورت رایگان در دسترس است و همه آنچه برای ثبت نام نیاز دارید یک حساب Google یا Gmail است. مراحل ثبت نام بسیار ساده است ، برای ایجاد حساب Google Analytics خود گام به گام دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: ورود به سیستم به Google Analytics

ابتدا باید به سیستمGoogle Analytics  وارد شوید .از شما خواسته می شود با حساب Google خود وارد شوید. اگر قبلاً یک حساب Google یا Gmail دارید ، می توانید از آن برای ورود به سیستم استفاده کنید. در غیر این صورت ، می توانید پیش بروید و یک حساب Google برای خود ایجاد کنید.

صفحه ورود به حساب گوگل

مرحله 2: ثبت نام برای سرویس Google Analytics

هنگامی که به حساب Gmail خود وارد سیستم شدید، به صفحه ای مانند تصویر زیر دعوت می شوید. اینجاست که با حساب Gmail خود در Google Analytics ثبت نام می کنید.

صفحه Google Analytics

پس از آن ، از شما خواسته می شود نام حساب را ارائه دهید. این نام در داخل استفاده خواهد شد بنابراین می توانید از هر چیزی مانند نام تجارت خود استفاده کنید.

ایجاد حساب

مرحله 3:  انتخاب نوع سیستم

در صفحه بعدی ، به شما امکان می دهد بین وب ، برنامه ها یا برنامه ها و وب را انتخاب کنید. مطمئن شوید که “وب” را انتخاب کرده اید.

انتخاب وب

پس از آن ، باید نام وب سایت ، URL وب سایت ، کشور و منطقه زمانی را وارد کنید.

وارد کردن آدرس سایت

پس از وارد کردن این اطلاعات ، روی دکمه Next کلیک کنید. شرایط و خدمات Google Analytics به شما ارائه می شود که باید با آنها موافقت کنید ، بنابراین روی دکمه “موافقم” کلیک کنید.

مرحله 4: دریافت کد رهگیری

اکنون کد رهگیری Google Analytics به شما ارائه می شود. می توانید این کد رهگیری را کپی کنید زیرا بسته به روشی که در زیر استفاده می کنید باید آن را در سایت وردپرسی خود وارد کنید.

شما می توانید این صفحه را باز و بسته کنید. هر زمان که به کد نیاز داشتید به آن دسترسی دارید.

داشبورد

به محض نصب کد در سایت وردپرس ، پیشنهاد می کنیم برگه مرورگر تجزیه و تحلیل را باز بگذارید.

اکنون که حساب Google Analytics را راه اندازی کرده اید ، بیایید نگاهی به نحوه نصب Google Analytics در وردپرس بیندازیم.

نحوه نصب Google Analytics در وردپرس

چند روش مختلف برای تنظیم Google Analytics در وردپرس وجود دارد. ما سه روش را به شما نشان خواهیم داد که گزینه اول ساده ترین و آخرین گزینه، سخت ترین است.

شما می توانید یکی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد.

توجه: برای جلوگیری از ردیابی مضاعف بازدید از صفحه در حساب Google Analytics خود ، باید فقط از یکی از این روش ها در وب سایت خود استفاده کنید.

روش 1. Google Analytics برای وردپرس توسط MonsterInsights

MonsterInsights محبوب ترین افزونه Google Analytics برای وردپرس است. بیش از 1 میلیون وب سایت از آن استفاده می کند از جمله Bloomberg ، PlayStation ، Zillow و موارد دیگر.

این ساده ترین و تا حد زیادی بهترین راه برای افزودن Google Analytics به وردپرس است.

اگر ویژگی های پیشرفته تری مانند ردیابی تجارت الکترونیکی ، ردیابی تبلیغات ، ردیابی نویسنده و غیره را می خواهید ، می توانید از نسخه MonsterInsights Pro استفاده کنید . روند تنظیم آنها یکسان است.

بیایید شروع کنیم.

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی افزونه MonsterInsights است . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام نحوه نصب افزونه وردپرس مراجعه کنید .

پس از فعال شدن ، افزونه مورد جدیدی از منو با عنوان “Insights” را به فهرست مدیریت وردپرس شما اضافه می کند. با کلیک بر روی آن جادوگر نصب MonsterInsights به ارمغان می آورد .

MonsterInsights setup wizard

ابتدا از شما خواسته می شود که دسته ای را برای وب سایت خود (وب سایت تجاری ، وبلاگ یا فروشگاه آنلاین) انتخاب کنید. یکی را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه “ذخیره و ادامه” کلیک کنید.

در مرحله بعدی ، باید روی دکمه “اتصال MonsterInsights ” کلیک کنید.

Connect MonsterInsights

با این کار یک پنجره بازشو ظاهر می شود که حساب های Google را به شما منتقل می کند و از شما خواسته می شود وارد سیستم شوید یا اگر از قبل وارد سیستم شده اید یک حساب Google را انتخاب کنید.

Google accounts

در مرحله بعدی ، از شما خواسته می شود که به MonsterInsights اجازه دهید به حساب Google Analytics شما دسترسی پیدا کند.

دسترسی به اکانت Google Analytics

برای ادامه بر روی دکمه “اجازه” کلیک کنید.

مرحله آخر انتخاب نمایه ای است که می خواهید ردیابی کنید. برای ادامه باید وب سایت خود را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه “اتصال کامل” کلیک کنید.

Complete Connection

اکنونGoogle Analytics  را در وب سایت شما نصب خواهد کرد. پس از آن ، از شما خواسته می شود تنظیمات پیشنهادی وب سایت خود را انتخاب کنید.

Google Analytics

تنظیمات پیش فرض برای اکثر وب سایت ها مفید است. اگر از افزونه پیوند وابسته استفاده می کنید ، پس باید مسیری را که برای پوشاندن پیوندهای وابسته استفاده می کنید اضافه کنید. با این کار می توانید پیوندهای وابسته خود را در Google Analytics ردیابی کنید.

برای ذخیره تنظیمات خود بر روی دکمه ذخیره و ادامه کلیک کنید.

تنظیمات بیشتر

در مرحله بعدی ، MonsterInsights افزونه های پولی را به شما نشان می دهد که در صورت ارتقا به PRO می توانید به آنها دسترسی داشته باشید. به راحتی می توانید بر روی دکمه “ذخیره و ادامه ” کلیک کنید تا از این مرحله صرف نظر کنید.

upgrade to PRO

پس از آن از شما خواسته می شود که افزونه WPForms را نصب کنید که بهترین افزونه فرم تماس با وردپرس است . می توانید آن را نصب کنید یا به راحتی روی “پرش از این مرحله” کلیک کنید

WPForms

این همه آن چیزی است که شما با موفقیت Google Analytics را در سایت وردپرس خود نصب و راه اندازی کرده اید. به یاد داشته باشید ، قبل از نشان دادن آمار شما ، مدتی به Google Analytics نیاز دارد.

بهترین قسمت درباره MonsterInsights این است که می توانید گزارشات Google Analytics خود را در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید. برای بررسی مروری سریع بر روی داده های تجزیه و تحلیل خود ، به سادگی به صفحه گزارشات »گزارشات مراجعه کنید.

روش 2. Insert  Header and Footer Plugin

این روش به خوبی MonsterInsights نیست زیرا شما قادر به انجام پیکربندی پیشرفته ردیابی نخواهید بود.همچنین نمی توانید داده های Google Analytics را در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید.

ابتدا ، هنگام ورود به سیستم حساب Google Analytics ، باید کد رهگیری Google Analytics خود را که قبلاً در مرحله 4 کپی کرده اید ، کپی کنید.

copy your Google Analytics tracking code

در مرحله بعدی ، باید پلاگین Insert Headers and Footers را نصب و فعال کنید . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام نحوه نصب افزونه وردپرس مراجعه کنید .

پس از فعال سازی ، باید به صفحه تنظیمات »درج سرصفحه ها و پاورقی ها مراجعه کنید. در اینجا باید کد رهگیری Google Analytics را که قبلاً کپی کرده اید در قسمت “اسکریپت های موجود در سرصفحه ها” جایگذاری کنید.

فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات خود بر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

این همه ، شما با موفقیت Google Analytics را در سایت خود نصب کرده اید.

3. Google Analytics را در قالب وردپرس نصب

این روش برای کاربران پیشرفته ای است که با کد آشنا هستند. تا حدی غیر قابل اعتماد است. ما استفاده از این روش را توصیه نمی کنیم.

اگر اولین بار است که کد را به پرونده های وردپرس خود اضافه می کنید ، باید راهنمای ما را در مورد نحوه کپی قطعه کد پیست در وردپرس بررسی کنید .

ابتدا ، هنگام ورود به سیستم حساب Google Analytics ، باید کد رهگیری Google Analytics خود را که قبلاً در مرحله 4 کپی کرده اید ، کپی کنید.

اکنون دو روش معمول برای افزودن این کد در پرونده های قالب وردپرس وجود دارد. می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید (نه هر دو).

1. کد را در پرونده header.php اضافه کنید

به سادگی فایل header.php را در قالب وردپرس خود ویرایش کنید و کد پیگیری Google Analytics را که قبلاً کپی کرده اید بلافاصله بعد از برچسب <body> پیست کنید .

فراموش نکنید که تغییرات خود را ذخیره کرده و پرونده را دوباره به سرور خود بارگذاری کنید.

2. اضافه کردن از طریق پرونده توابع

همچنین می توانید کد پیگیری Google Analytics را به پرونده توابع وردپرس اضافه کنید . سپس کد رهگیری را به طور خودکار به هر صفحه در سایت وردپرس شما اضافه می کند.

شما باید این کد را به پرونده functions.php طرح زمینه خود اضافه کنید.

<?php
add_action('wp_head', 'wpb_add_googleanalytics');
function wpb_add_googleanalytics() { ?>
// کد پیگیری Google Analytics خود را از مرحله 4 در اینجا جایگذاری کنید
<?php } ?>

مشاهده گزارشات در وب سایت Google Analytics

Google Analytics قادر است گنجینه ای از داده های جمع آوری شده از آمار شما را به شما نشان دهد. با مراجعه به داشبورد Google Analytics می توانید این داده ها را مشاهده کنید.

مشاهده گزراش های Google Analytics Website

گزارشات داخلی Google Analytics را در ستون سمت چپ مشاهده خواهید کرد. هر بخش به زبانه های مختلف تقسیم شده است و با کلیک بر روی یک برگه آن را گسترش می دهد تا گزینه های بیشتری نشان داده شود.

  • Real-time این گزارش نمای ترافیکی شما را به صورت واقعی نشان می دهد.
  • Audience گزارشاتی را برای کمک به شما در درک کاربران نشان می دهد.
  • Acquisition گزارش های کاوش کاربران شما را نشان می دهد.
  • Behavior گزارش های خلاصه ای است که کاربران شما پس از ورود به سایت شما انجام می دهند.
  • Conversion نشان می دهد که عملکرد شما در برابر اهداف خود چقدر خوب است.

بیشترین بهره را از Google Analytics ببرید

Google Analytics ابزاری فوق العاده قدرتمند با چندین ویژگی عالی است. برخی از آنها کاملاً واضح و آسان استفاده می شوند ، برخی دیگر به برخی تنظیمات اضافی نیاز دارند.

Google Analytics با کنسول جستجوی Google بهترین عملکرد را دارد. به شما امکان می دهد عملکرد وب سایت خود را در نتایج جستجو مشاهده کنید. برای یادگیری نحوه استفاده از آن برای رشد وب سایت خود ، به راهنمای کامل کنسول جستجوی Google ما مراجعه کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه Google Analytics را در وردپرس نصب کنید.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً برای آموزش های ویدئویی وردپرس در کانال YouTube ما مشترک شوید . همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوک پیدا کنید .

دسته بندی مطالب

نویسنده مطلب:

عضو تیم آرنی وب هستم. کارشناس مهندسی صنایع، فعال در زمینه وب، دیجیتال مارکتینگ، ایجاد فروشگاه اینترنتی و تقریبا چهار سال هستش که در این زمینه ها فعالیت می کنم و سعی دارم مطالبی رو که به نظرم کاربردی هستند رو به عنوان مقاله در سایت ارائه بدم.

مطالب مرتبط

کانال تلگرام مجله تخصصی موتورسیکلت

کانال تلگرام مجله تخصصی موتورسیکلت در شبکه اجتماعی تلگرام راه اندازی گردید. هدف از ایجاد این کانال، معرفی محصولات به روز، آموزش تعمیر موتورسیکلت،…

10 وبلاگ برتر طراحی سایت که ارزش دنبال کردن دارد

الهام به اشکال مختلفی می آید و پیشرفت حرفه ای هرگز به پایان نمی رسد. با در نظر گرفتن این موضوع، ما لیست عظیمی…

پلاگین نال شده چیست؟

پلاگین نال شده چیست؟ افزونه نال شده یک کپی از یک پلاگین پولی است و هدف آن ارائه خدمات پرمیوم به صورت رایگان می…

نظرات کاربران

یک دیدگاه در “آموزش نصب Google Analytics در وردپرس برای مبتدیان

  1. محمدرضا پاسخ

    سلام
    لطفا توی یه مطلب، بخش های گوگل سرچ رو کامل توضیح بدید.
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آرنی وب

راه اندازی وب سایت یک روش ماندگار و کارآمد برای تبلیغات آنلاین محسوب می گردد. اما مطمئنا بعد از پیاده سازی، نیاز به پشتیبانی وجود دارد. ما در آرنی وب، ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در قم ، باز طراحی، راه اندازی، بهینه سازی سئو و پشتیبانی سایت در قم به متقاضیان محترم می باشیم.

ارتباط با ما

نماد اعتماد

تمامی حقوق متعلق به آرنی وب می باشد. (طراح پوسته: محمد رشیدی)